آشنایی با تاریخچه و مفهوم رپورتاژ آگهی

Image result for seo links

رپورتاژ اگهی و رپرتاژ اگهی در واقع یک واژه هستند که در اصل واژه اصلی رپرتاژ است ، به هر جهت هر دو کلمه ” رپرتاژ ” یا ” رپورتاژ “در وب دیده میشود ، هر دوی این کلمه ها در اصل یک نوع آگهی تبلیغاتی هستند که در قالب یک نوع گزارش یا نوشته بی طرفانه ارائه میشوند

تاریخچه رپورتاژ یا رپرتاژ حدودا برای سال 1945 است و در واقع در سال 1945 این لغت به دایره لغات اضافه شده است ، تاریخچه دقیق این لغت در ایران میشخص نیست اما در چند سال گذشته مخصوصا یکی دو سال گذشته ظاهرا در ایران این شیوه تبلیغاتی به دلیل اثر بخشی بالا بیشتر مورد توجه مدیران قرار گرفته است .

در ایران بیشتر کلمه رپورتاژ (reportage) استفاده میشه و مخصوصا شیوه رپورتاژ آگهی در ایران بیشتر به صورت رپورتاژ اگهی اینترنتی است.


هدف از رپورتاژ اگهی :

رپورتاژ اگهی اصولا مزایای تبلیغات چاپی سنتی را با مقالات ویژه ای که توسط یک گزارشگر خبری نوشته می شود را ترکیب می کند. داستان های ویژه اغلب به ویژگی های بیشتر و خاص تری در مورد شرکت یا محصولات شما به نسبت تبلیغات سنتی می پردازد. بااین وجود، شما نسبت به مواردی که به چاپ می رسد کنترل کمتری دارید. از طریق پرداخت هزینه ای بیشتر برای فضای اختصاص یافته به مطلب خودتان، شما قدرت و کنترل کلی بر کلیت پیام موردنظر دارید و این به آن معنا است که شما به طور کامل قادر به اشاره کردن به مزایا محصولات و خدمات یا ارائه یک داستان یا روایت اثرگذار در این زمینه هستید.

رپورتاژ آگهی نسبت به سایر شیوه های تبلیغاتی چه مزایی دارد ؟

رپورتاژ آگهی های اینترنتی یا رپرتاژ خبری ، یکی از بهترین شیوه تبلیغاتی آنلاین در جهان میباشند . در این روش تبلیغات، یک متن تبلیغاتی بصورت گزارش یا مصاحبه و یا معرفی محصولات و خدمات در معتبرترین سایت ها منتشر میشود .

اصولا در رپورتاژ آگهی، کالا ها و خدمات با توصیف و توضیحات کاملتری به صورت تصویری ، عکس ، فیلم معرفی میشوند و در رپورتاژ اگهی های اینترنتی علاقه بر توضیحات ، عکس و… لینک نیز قرار داده میشود و به همین جهت یکی از بهترین روش برای ارتقاء رتبه سایت در گوگل میباشد.

تعریف و تشریح ویکیپدیا از واژه رپرتاژ آگهی یا همان رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می شود، در حالی که آنچه آنها می بینند، می شنوند و می خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است. اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانه ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه ها،(رپورتاژ) رپرتاژ آگهی ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی ها تصویب شده و می شود. دیوان بین المللی تجارتدر قانون آگهی های خود که در سال 1997 به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند

۰
محمد
۲۷ فروردين ۱۴:۰۲
سلام
ممنون از محتوای خوبی که منتشر میکنید.


ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب گروه تلگرامی جامعه وبمستران
ایران را لانچ کردیم.
با توجه به اینکه شما هم در این زمینه فعال هستید خوشحال می شیم به ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم داشته باشیم
لینک گروه خدمتتون
https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی