بهترین و سریعترین راه درمان حالت تهوع

26 درمان عالی طبیعی خانگی حالت تهوع

حالت تهوع برای هر فردی ممکن است اتفاق بیفتد و تنها برای دوران بارداری نیست از این رو در این بخش از سلامت نمناک نسخه های خانگی و طبیعی را به عنوان درمان حالت تهوع معرفی خواهیم کرد که برای هر فرد موثر خواهد بود پس این موارد تنها برای درمان تهوع بارداری نیست و هر فردی از کودک تا بزرگسال اگر دچار حال تهوع شد می تواند از نسخه های عنوان شده در خلال این مطلب استفاده کند.

علت حالت تهوع :

 

۱- سیاه زخم (گوارشی):

علائم و نشانه های زودرس شامل: حالت تهوع، استفراغ، بی اشتهایی و تب که ممکن است به سمت ایجاد درد شکمی، اسهال خونی شدید و استفراغ خونی پیشرفت کند.

۲- التهاب آپاندیس:

این حالت ممکن است همراه با شروع درد شکمی باشد. سایر یافته ها شامل: سفتی و سختی و حساسیت شکمی، حساسیت شدید پوست نسبت به حس درد، تب، یبوست یا اسهال، افزایش تعداد ضربان قلب، بی اشتهایی و ناخوشی می باشد.

۳- التهاب کیسه صفرا (حاد):

حالت تهوع معمولاً به دنبال درد شدید ربع فوقانی راست شکم ایجاد می شود که ممکن است به پشت یا شانه ها (به طور شایعی پس از غذا) منتشر شود. یافته های همراه شامل: استفراغ، نفخ، حساسیت، سفتی و سختی و اتساع شکمی، تب همراه با لرز، تعریق مفرط و علامت مورفی مثبت می باشد.

۴- سنگ های صفراوی:

تهوع همراه با درد شدید ربع فوقاین راست شکم یا درد اپیگاستر وجود دارد. علائم و نشانه های دیگر شامل: استفراغ، حساسیت شکمی و گاردینگ، نفخ، آروغ، سوزش اپیگاستر، افزایش تعداد ضربان قلب، بی قراری و با انسداد مجرای مشترک صفراوی زردی، دفع مدفوع سفید رنگ، تب و لرز و علامت مورفی مثبت می باشد.

۵- سیروز کبدی:

علائم و نشانه ها شامل: استفراغ، بی اشتهایی، درد شکمی و یبوست یا اسهال رخ می دهد. همانطور که بیماری پیشرفت می کند، زردی و بزرگی کبد ممکن است همراه با اتساع شکمی، آنژیوم عنکبوتی، بوی بد تنفس با منشأ کبدی، بزرگی سیاهرگ های سطحی شکم و تغییرات ذهنی باشد.

۶- التهاب دیورتیکول:

علائم و نشانه ها شامل: درد کرامپی و متناوب شکمی، یبوست یا اسهال، تب خفیف و در غالب اوقات وجود توده ثابت و قابل لمس می باشد. سایر یافته ها شامل: بی اشتهایی، مدفوع خونی و نفخ می باشد.

۷- عدم تعادل الکترولیت ها:

تهوع، استفراغ همراه با بی نظمی ضربان قلب، لرزش یا تشنج، بی اشتهایی، ناخوشی و ضعف رخ می دهد.

۸- عفونت حاصله از اشرشیاکولی:

حالت تهوع، اسهال آبکی یا خونی، استفراغ، تب و کرامپ های شکمی رخ می دهد.

  1. علت بیماری یبوست

  2. "عباس برزگر 

  3. بهترین اسم های دخترانه مذهبی و قرآنی

۹- التهاب معده:

این حالت به ویژه بعد از خوردن الکل، آسپرین، غذای ادویه زده و تند یا کافئین شایع است. استفراغ، درد اپیگاستر، آروغ و ناخوشی ممکن است رخ دهد.

۱۰- التهاب معده و روده:

حالت استفراغ، اسهال و کرامپ های شکم رخ می دهد. تب، ناخوشی، افزایش صداهای روده ای، درد و حساسیت شکمی و علائم کم آبی و عدم تعادل الکترولیت ها ممکن است رخ دهد.

۱۱- التهاب کبد:

تهوع یک نشانه زودرس است. همچنین استفراغ، خستگی، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، بی اشتهایی، ترس از نور، التهاب حلق، سرفه و تب در مرحله قبل از زردی رخ می دهد.

۱۲- استفراغ شدید بارداری:

استفراغ تا بعد از سه ماهه اول بارداری پایدار می ماند. سایر علائم و نشانه ها شامل: کاهش وزن، علائم کم آبی، سردرد و دلیریوم می باشد.

۱۳- بیماری التهابی روده:

حالت تهوع، استفراغ، درد شکمی و بی اشتهایی ممکن است رخ دهد. اما شایع ترین علامت، اسهال عود کننده همراه با خون، چرک و موکوس است.

۱۴- انسداد روده:

استفراغ، یبوست و درد شکمی رخ می دهد. سایر یافته ها شامل: اتساع و حساسیت شکمی، امواج دودی قابل مشاهده و افزایش صداهای روده ای (در انسداد نسبی) و کاهش یا فقدان صداهای روده ای (در انسداد کامل) می باشد.

۱۵- سندرم روده تحریک پذیر:

حالت تهوع، سوء هاضمه و اتساع شکمی ممکن است رخ دهد. سایر علائم و نشانه ها شامل: درد و حساسیت در قسمت تحتانی شکم که با عمل دفع تشکیل پیدا می کند، اسهال و یبوست متناوب یا عملکرد طبیعی روده، مواد دفعی کم حجم همراه با موکوس قابل دید و احساس تخلیه ناکامل می باشد.

۱۶- التهاب لابیرنت:

علائم و نشانه ها شامل: استفراغ، همراه با سرگیجه، کاهش پیشرونده شنوایی حرکات سریع و غیر ارادی چشم و وزوز گوش می باشد.

۱۷- عدم تحمل لاکتوز:

حالت تهوع، اسهال، کرامپ و نفخ بعد از خوردن فرآورده های لبنی ایجاد می شود.

۱۸- بیماری منیر:

حملات ناگهانی، مختصر و عود کننده تهوع، استفراغ، سرگیجه، وزوز گوش، حرکات غیر ارادی و سریع چشم و در نهایت ناشنوایی رخ می دهد.

۱۹- اسیدوز متابولیک:

استفراغ، بی اشتهایی، اسهال، تنفس کاسمال و کاهش سطح هوشیاری ممکن است ایجاد شود.

۲۰- سردرد میگرنی:

تهوع و استفراغ ممکن است همراه با ترس از نور، جرقه های نور، افزایش حساسیت به سر و صدا، احساس سبکی سر، کاهش نسبی بینایی و احساس ذهنی بی حسی و سوزن سوزن شدن لب، صورت و دست ها رخ می دهد.

۲۱- بیماری حرکت:

حالت استفراغ ممکن است رخ دهد. اما نشانه اصلی: درد شدید قفسه صدری در زیر جناغ است که ممکن است به بازوی چپ، فک یا گردن انتشار یابد. سایر یافته ها شامل: تنگی نفس، رنگ پریدگی، پوست چسبناک، تعریق فراوان، تغییر در فشار خون و بی نظمی در ضربان قلب می باشد.

 

۲۲- التهاب حاد لوزالمعده:

تهوع که معمولاً پیش از استفراغ وجود دارد یک نشانه اولیه است. سایر علائم و نشانه ها شامل: درد شدید در قسمت فوقانی شکم که ممکن است به پشت منتشر شود، حساسیت و سفتی و سختی شکمی، بی اشتهایی، کاهش صداهای روده و تب می باشد.

۲۳- زخم گوارشی:

حالت تهوع و استفراغ به دنبال حملات درد سوزشی، سایشی یا درد تیز اپیگاستر در هنگامی که معده خالی است یا پس از خوردن الکل، کافئین یا آسپرین ایجاد می شود.

۲۴- التهاب صفاق:

حالت تهوع و استفراغ با درد شکمی حاد همراه می باشد. سایر یافته ها شامل: تب، لرز، افزایش تعداد ضربان قلب، کاهش یا افزایش صداهای روده ای، سفتی و سختی و حساسیت شکمی، تعریق فراوان، کاهش فشار خون و تنفس های سطحی می باشد.

۲۵- تخریب عضله مخطط:

حالت استفراغ، تب، ناخوشی و ادرار تیره شایع می باشد. حساسیت، تورم و ضعف عضلات ممکن است ایجاد شود.

۲۶- مسمومیت تیروئید:

تهوع و استفراغ ممکن است همراه با اضطراب حاد، عدم تحمل گرما، تعریق فراوان، اسهال، لرزش، افزایش تعداد ضربان قلب و تپش قلب باشد. سایر علائم شامل: بیرون زدگی چشم ها، گالوپ دهلیزی یا بطنی و بزرگی غده تیروئید می باشد.

۲۷- پرتو درمانی و جراحی:

پرتو درمانی می تواند باعث حالت استفراغ شود. این حالات بعد از عمل شایع است.

۲۸- سایر علل (داروها):

  • مصرف داروهای ضد نئوپلاستیک
  • مخدرها
  • فروس سولفات
  • لوودوپا
  • مصرف کلرید پتاسیم خوراکی
  • استروژن ها
  • سولفات سالازین
  • آنتی بیوتیک ها
  • کینیدین
  • داروهای بیهوشی
  • دیگوکسین
  • افزایش دوز مصرفی تئوفیلین و داروهای ضد التهاب غیر استروئید

 

غلبه بر تهوع بارداری با روش های طبیعی

حالت تهوع در بارداری چرا و به چه دلیل

بیماری صبحگاهی یکی از شایع ترین علائمی است که اکثر زنان در سه ماهه نخست دوران بارداری تجربه می کنند رنج حالت تهوع و استفراغ، به ویژه پس از بلند شدن در صبح، نشانه خاصی از این علائم هستند نوسانات هورمون ها با افزایش سطح گونادوتروپین کوریون (hgc) و استروژن بدن، قند خون پایین و افزایش سطح بیلی روبین به طور ویژه ای به نظر می رسد که از دلایل این بیماری صبحگاهی باشند سطح هورمون ها، با توجه به تأثیرات ژنتیکی و فرهنگی، متفاوت هستند. حالت تهوع صبحگاهی باعث ناراحتی و حس ناخوشایند زنان باردار میشوند و حتی اگر در دوره های طولانی مدتی طول بکشند، می توانند برای جنین در حال رشد نیز خطرناک باشند. مقاله امروز، به نام راه حل های موثر، به شما 24 درمان ساده و طبیعی خانگی، برای این مریضی که بسیار موثر هستند در حدی که مادران روی آنها قسم میخورند، را آورده ایم.

 

علت حالت تهوع بارداری

توصیه هایی برای رفع و درمان حالت تهوع در بارداری

1.از غذاهایی که باعث این حال می شوند ،پرهیز کنید

فقدان اشتها و یا حتی از دست دادن اشتیاق برای غذا در مادران باردار در طول سه ماهه اول بارداری شایع است به طور کلی این توضیح پذیرفته شده است برای این که این توانایی بدن برای جلوگیری از قرار گرفتن جنین در معرض مواد غذایی سمی است بنابراین، مناسب نیست که شما خود را مجبور کنید تا غذاهای نامطلوب بخورید،مگر اینکه آنها به شدت توسط پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه شده باشند به جای آن، انتخاب غذاهای سالم که با شما جور در می آیند، مفید هستند همچنین، مهم است که زنان باردار به انواعی از مواد غذایی توجه کنند، که برای سلامت خودشان و رشد جنین مضر هستند، توجه کنند ؛ این مواد شامل:

  • غذاهای حاوی الکل و نوشیدنی های کافئین دار :از استفاده آنها،نه تنها در دوران اولیه ، بلکه در کل دوران بارداری،اجتناب کنید، زیرا آنها اثرات مضر و مخربی روی جنین دارند.
  • غذاهایی که مخصوصا دارای چربی های هیدروژنه و چربی ترانس دار هستند و یا دارای چربی بالایی هستند:مردم علاقه زیادی به غذاهای سرخ شده دارند، اما این غذا، برای هضم ما نامناسب هستند.
  • مواد غذایی بسته بندی شده:این حجم بالای سدیم ،می تواند مشکلات زیادی را برای سرگیجه مادران ایجاد کند.
  • سبزیجات با بوی قوی:آنها باعث حالت استفراغ و تهوع می شوند، بنابراین برای چند هفته دور از خود نگه دارید.
  • مواد غذایی با کیفیت پایین:آنها حاوی پاتوژن ها و انگل هایی هستند، که منجر به رشد باکتری ها می شوند.

 

 روش هایی برای کاهش تهوع دوران بارداری

2. غذاهایی را انتخاب کنید که به کاهش بیماری صبحگاهی کمک می کنند

زنان در سن های بچه دار شدن، بیشتر از بیماری ها رنج می برند و دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ؛ عاقلانه است که غذاهایی را انتخاب کنید که استفراغ را کاهش می دهند و همچنین تعداد زیادی از مواد مغذی ضروری برای بدن فراهم می کنند در اینجا یک لیست از غذاهای سالمی را آورده ایم ،که می توانند بیماری صبحگاهی را کاهش دهند:

  • محصولات ارگانیک و طبیعی:این غذاهای غنی شده از پروتئین، منیزیوم و پتاسیوم را فراهم میکنند.
  • زنجبیل:به طور سنتی، زنجبیل به عنوان یک درمان برای تهوع استفاده می شوند.
  • غذاهای نشاسته دار:اینها منبع بتا کاروتن هستند، زیرا حاوی کربوهیدرات ها زیاد و چربی و نمک کمی هستند.
  • میوه تازه:میوه هایی مانند کیوی، توت ها و طالبی ها غنی شده از ویتامین، آب و فیبر هستند.
  • چربی های سالم:دانه ها و روغن نارگیل ،منابع چربی های ضروری هستند.
  • سوپ:آنها در ایجاد کولاژن ها و الکترولیت ها در بدن انسان نقش دارند.
  • چربی سالم:آووکادو، دانه ها و روغن نارگیل، چربی های ضروری بدن هستند.

 

غذای مناسب برای کاهش حالت تهوع بارداری

3. درمان های خانگی برای بیماری صبحگاهی زنان حامله و حالت تهوع در کودکان و بزرگسالان :رژیم غذایی بارات

این رژیم غذایی حاوی موز، برنج، سیب و یا نان تست است و برای افراد با حالت تهوع و یا اسهال خوب و بسیار ملایم است توصیه می شود، فقط در نظر داشته باشید که تنها زمانی که شما حداقل 6 ساعت بدون استفراغ هستید از این رژیم غذایی پیروی نمایید. در نظر داشته باشید که باید پس از 24 تا 48 ساعت مواد غذایی روتین را مصرف نمایید و رژیم بارات را کنار بگذارید.

درمان حالت تهوع بارداری با روش های طبیعی و گیاهی

4.هیدراته و مرطوب بمانید

بسیاری از مردم نمی دانند که نوشیدن مقدار زیادی آب، پیامدهای فراوانی در بهبود علائم بیماری صبحگاهی دارد همراه داشتن بطری آب، با خودتان در هر زمان و نوشیدن یک لیوان آب در هر ساعت ،می تواند به شروع یک روز جدید لذت بخش تر کمک کند مصرف آب کافی نیز، رنگ ادرار را عملا روشن تر می کند. بهتر است که از نوشیدنی های کم شکر استفاده کنید گاهی اوقات می توانید کمی نعناع، تکه های لیمو یا ریحان را نیز بریزید، تا آب به طور ویژه تری، خوشمزه تر شود.

 

علت حالت تهوع صبحگاهی و روشهای درمان آن

5. تقویت ویتامین ها

برخی شواهد علمی نشان می دهد که مصرف 25 میلی گرم ویتامین B6 سه بار در روز می تواند به کاهش بیماری صبحگاهی کمک کند آنها تعادل هورمون ها را حفظ می کنند و سطح هورمون کورتیزول را کنترل میکند، که بر قند خون تاثیر می گذارد اگر قند خون در زنان باردار پایین باشد، احتمال دارد که نشانه های تهوع را بدتر کند. ویتامین B6 را از طریق مکمل هایی نظیر پیریدوکسال فسفات (P5P) یا غذاهایی مثل گوشت گاو، مرغ، ماهی تن، فلفل، نخود سبز، اسفناج، کلم بروکلی، سبزی روتاری، دانه های آفتابگردان و فندق، دریافت کنند ویتامین B12 ،می تواند به کاهش خستگی و هضم آسان کمک کند ؛ ماهی قزل آلا، گوشت گاو، گوسفند، میگو، یا ماست، غنی از ویتامین 12 هستند.

6. مقدار زیادی استراحت کنید

داشتن یک خواب خوب برای دیدار با نیازهای اساسی بدن، بهترین راه حل برای فرار از علائم بیماری صبحگاهی است اطمینان حاصل کنید که در طول روز به اندازه کافی می خوابید، زیرا خستگی و استرس موجب بیماری صبحگاهی می شود سعی کنید استراحت کنید، نفس های عمیق بکشید و زیاد استراحت کنید.

چگونگی درمان حالت تهوع در خانه

7.صبحانه را فراموش نکنید

پس از بیدار شدن از خواب در صبح، غذاهای ملایم و سبکی مانند سوپ مرغ، آبگوشت، نان تست و سیب زمینی پخته شده را به جای خوراکی هایی با طعم قوی جایگزین کنید کمی از آنها را به آرامی بخورید و بعد از رختخواب بیرون بیایید.

8.کم بخورید،ولی با دفعات بالا

این بدان معنی است که شما رژیم غذایی خود را به دفعات بیشتری با حجم غذایی کوچکتر در طول روز به جای سه وعده غذایی بزرگ، تقسیم کرده اید تغییر الگوهای غذایی با وعده های مکرر ،کمک می کند تا معده خود را خالی نکنید، زیرا احساس گرسنگی باعث تهوع می شود تلاش برای حفظ عادت 5-6 وعده غذایی در طول روز با حجم کوچک، بهترین انتخاب است.

9. خانم های باردار :گزارش بیماری صبحگاهی خود را نگه دارید

پیگیری اینکه وضعیت شما چگونه در حال است، کاری مهم و ضروری است. به وسیله اینکه به نوشتن روزانه خود ادامه دهید، می توانید محاسبه کنید که چه موقع بیماری صبحگاهی شما به اوج خود می رسد و شما می توانید بدون نگرانی غذاهای خود را مزه کنید. در بعضی موارد، پس از آن، دکتر می تواند با بررسی دفترچه یادداشتتان به بهبود وضعیت شما کمک کند.

 

حالت تهوع صبحگاهی و روشهای درمان آن

10. ورزش کنید

ایجاد یک روال روزانه همراه با فعالیت های بدنی در دوران اولیه بارداری مهم و مفید است. انجام یوگا، شنا، راه رفتن یا دوچرخه سواری به مدت 30 دقیقه در روز می تواند به کاهش استرس کمک کند، سطح هورمون هایتان را کنترل کنند، مثبت فکر کنید، صبح راحت بیدار شوید، درد های گوارشی را تسکین دهد و تناسب اندام شما را بهبود بخشد. به عنوان نتیجه فعالیت در فعالیتهای فیزیکی میتواند به کاهش بیماری صبحگاهی کمک کند و از بسیاری جهات برای مادران سودمند باشد.

11. طب سوزنی و طب فشاری

درمانی سنتی که برای هزاران سال است که استفاده می شوند و به عنوان موثرترین روش برای مقابله با حالت تهوع و استفراغ مورد توجه قرار گرفته اند طب سوزنی با استفاده از سوزن های نازک ویژه ای با فشار به قسمت های از بدن، روی عصب ها زده می شوند. این کار به زنان کمک می کند آرام تر باشند و دردشان راکنترل کنند. طب فشاری، اشاره به آن دارد که با استفاده از فشار انگشتان دست روی برخی از مناطق بدن، میتواند موجب کاهش استرس و حالت تهوع شود شما باید فشارهای خود را بر روی شخص تمرینی خود پیدا کنید و با فشار دادن بر روی مچ دست خود یا شست دستتان در خانه تمرین کنید.

درمان حالت تهوع در طب سنتی

 

حالت تهوع صبحگاهی و روشهای درمان آن با آروماتراپی

12. آروماتراپی داشته باشید

با استفاده از روغن های طبیعی، آروماتراپی یک درمان برای تقویت روحی و جسمی است همچنین برای بهبود هضم و تقویت سیستم ایمنی مفید است

13.استفاده از پروبیوتیک ها

بر طبق برخی مطالعات، پروبیوتیک می تواند باعث داشتن سیستم ایمنی قوی و هضم بهتر شوند، زیرا مانع از بروز مشکلات مربوط به غذاهای منع شده در دستگاه گوارش می شود که منجر به تهوع می شود. پروبیوتیک ها در برخی از غذاها مانند ماست، کلم، کرفس، کیمچی و مکمل ها یافت می شود، که از روده شما محافظت می کند و التهاب را کاهش می دهد.تقریبا 80% از سیستم ایمنی بدن ما در روده است، بنابراین خیلی مهم است که روده خود را آرام نگه داریم و برای محافظت از او، حس خوبی به او بدهیم.

 

چگونه حالت تهوع صبحگاهی رفع کنیم

14. نوشابه خنک گاهی اوقات راه چاره است (برای زنان بارداری با احتیاط مصرف شود)

وقتی شما نمی توانید چیزی مصرف کنید نوشابه خنک می تواند به شما کمک کند ولی نوشابه قند بالایی دارد اما اگر شما برای تسکین معده می نوشید قبل از هر بار مصرف تکان دهید تا گاز آن خارج شود.

15. پنیر

در طول دوران بارداری، باید مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید، زیرا به تنظیم میزان قند خون شما کمک می کند غذاهای غنی از پروتئین نیز به کاهش حالت تهوع و استفراغ ناشی از بیماری صبحگاهی کمک می کند، به ویژه هنگامی که شما میل به کربوهیدرات ها دارید.پنیر یکی از گزینه های عالی است، در صورتی که احساس می کنید که با خوردن خوراکی ها استفراغ می کنید. شما می توانید از پنیر چدار، پنیر موتزارلا یا پنیر استفاده کنید. یا می توانید سالاد پنیر را همراه با میوه ها و سبزیجات تهیه کنید و از ناهار و شام خود لذت ببرید شما همچنین می توانید پنیر و یا برخی از گیان وعده های پروتئین دار را قبل از خوابیدن، مصرف کنید.

سریعترین راه درمان حالت تهوع

 

درمان سریع حالت تهوع با چیپس

16.چیپس سیب زمینی

در واقع، چیپس سیب زمینی خوراکی مورد علاقه بسیاری از مردم است. اگر شما هم ،اینگونه هستید، می توانید از این میان وعده برای درمان بیماری صبحگاهی خود استفاده کنید. در واقع، مصرف چیپس سیب زمینی باعث کاهش احساس استفراغ می شود، زیرا این میان وعده به آرامش معده کمک می کند. علاوه بر این، هنگامی که حالت تهوع را تجربه می کنید، بزاق اغلب بیش از حد تولید می شود که منجر به حالت تهوع می شود.همچنین نمک در برگه های چیپس سیب زمینی باعث خشک شدن بزاق می شود.

17.تمشک قرمز 

تمشک قرمز، نیز در داروهای خانگی برای بیماری صبحگاهی در دوران بارداری ذکر شده است همچنین برای تسکین عضلات رحم نیز مفید است و بدن شما را آماده می کند تا کودک را پرورش دهید علاوه بر این، مصرف چای تمشک قرمز می تواند به بهبود گردش خون و تقویت سیستم ایمنی زنان باردار کمک کند،که برای مبارزه با هر گونه بیماری در دوران بارداری سودمند است.

دستورالعمل:

ابتدا، 1 قاشق چایخوری از برگ تمشک قرمز خشک شده را بشورید و سپس آنها را در یک کاسه بریزید.پس از آن، ظرف را روی گاز بگذارید و برای 10-12 دقیقه اجازه دهید تا بجوشد و سپس مخلوط را فشار دهید تا آب و میوه ها جدا شوند.در نهایت، چای را به آرامی مصرف کنید، تا احساس تهوع شما را به سرعت از بین ببرد.

 

آیا می دانید چگونه باید حالت تهوع بارداری را رفع کرد

18 . سعی کنید مقداری فلفل چیلی (قرمز و تند) مصرف نمایید

معمولا غذاهای ادویه دار تهوع را بدتر می کنند و استثناء مهم فلفل تند است فلفل تند حاوی ماده ای شناخته شده به عنوان کپسایسین است که باعث تحریک ماده P که درست مثل یک دارو برای تهوع عمل می کند بسیاری از غذاها که حاوی فلفل تند هستند می توانند برای سرکوب کردن حالت تهوع مورد استفاده قرار گیرد.

دمنوش های گیاهی و گیاهان دارویی موثر برای درمان حالت تهوع 

19. چای زنجبیل

حدود 30-40 گرم ریشه خشک زنجبیل راتهیه کنید،که همیشه در فروشگاه ها وجود دارند و همچنین هم آب جوش.ابتدا آب را در یک قوری که قبلا تکه های زنجبیل را در آن ریخته اید، بریزید.حدود 20 دقیقه بگذارید،تا بماند و سپس بنوشید.

 

لیمو و چای نعناع روشی طبیعی برای درمان حالت تهوع بارداری

20.لیمو و چای نعناع

در نظر داشته باشید، تا وقتی که سوزش سر دل داشته باشید، می توانید، از این مخلوط استفاده کنید و برای هر قوری، از 1-2 قاشق چای خوری از گیاه استفاده کنید.

21.برگ های گیاه کاری

گرفتن آب مقداری از برگ های تازه کاری، زمانی که با آب لیمو و شکر مخلوط می شود، یکی از داروهای خانگی آیورودا برای بیماری صبحگاهی میشود.

طرز تهیه:

در ابتدا، مقداری کم از برگ های کاری را برداشته و فشار دهید تا عصاره اش گرفته شودسپس 2 قاشق چای خوری آب لیمو و 1 قاشق چای خوری شکر یا عسل اضافه کنید و آنها را خوب مخلوط کنید، در نهایت، این مخلوط را 2 تا 3 بار در روز بنوشید.

 

رازیانه روشی طبیعی برای درمان حالت تهوع بارداری

22.دانه های رازیانه

دانه های معطر رازیانه ،می توانند برای خنک کردن معده استفاده شوند و باعث تسکین سریع حالت تهوع شود علاوه بر این، اجزای تشکیل دهنده رازیانه به بهبود حالت تهوع کمک می کند.

دستورالعمل:

بعد از هر وعده غذایی که نیاز به کمک در هضم دارند، 1 قاشق چایخوری رازیانه را بجوید یا، می توانید از چای رازیانه استفاده کنید.1 قاشق چای خوری از دانه های رازیانه خرد شده را ،به 1 فنجان آب جوش اضافه کنیدسپس آن را برای چند دقیقه قبل از خوردن تکان دهید.حالا، چند قطره آب لیمو و 1 قاشق چای خوری عسل قبل از خوردن به آن اضافه کنید.

23. نعناع 

نعناع حاوی داروی بی حس کننده است که می تواند باعث آرامش معده و کاهش تهوع شود.

دستورالعمل ها:

ابتدا یک چای نعناع را به این صورت تهیه کنید.1 قاشق برگ نعناع را به یک فنجان آب جوش اضافه کنیدسپس، اجازه دهید برای 10 دقیقه بماند.در صورت تمایل، قند یا عسل را به آن اضافه کنید.این چای را به آرامی بنوشید یا، می توانید چند قطره روغن روغن نعناع را روی یک پارچه بریزید و سپس آن را بو کنید یا، میتوانید آبنبات نعناعی را میک بزنید که بسیار موثر است.

 

چای نعناع روشی طبیعی برای درمان حالت تهوع بارداری

24.گل میخک

گل میخک با خواص ضدعفونی کننده و بیهوشی، غنی شده است که برای هضم خوب و درمان استفراغ و حالت تهوع مفید است

دستورالعمل:

فقط 2 یا 3 میخک را بعد از غذا بجوید، یا یک چای را با 4 میخک تهیه کنید و سپس آن را شیرین کنید و بخورید یا، مخلوطی از پودر گل میخک پخته شده و عسل را آماده کنید و آن را به صورت منظم مصرف کنید تا حالت تهوع را برطرف کند و هضم را بهبود بخشد.

25. زیره

زیره سبز، یکی از داروهای خانگی عالی برای درمان حالت تهوع در افراد و بیماری صبحگاهی در دوران بارداری است

دستورالعمل:

فقط 1/2 قاشق غذاخوری از پودر زیره سبز را در 1 لیتر آب گرم بریزید سپس چای را بشوییدیا، می توانید یک لیتر آب را جوشانده و سپس کمی جوزهندی و 1 قاشق غذاخوری زیره را به آن اضافه کنید.

اجازه دهید مخلوط به مدت 5 دقیقه بماندسپس، زمانی که برای تسکین سریع نیاز دارید، چای را بنوشید.به طور متناوب، 1/2 قاشق چایخوری پودر زیره سبز و 1/4 قاشق چایخوری پودر هل را باهم مخلوط کنیدسپس، عسل را به آن اضافه کنید و آن را به آرامی برای کاهش بیماری صبحگاهی بخورید.

 

سرکه سیب روشی طبیعی برای درمان حالت تهوع بارداری

26. سرکه سیب 

سطح PH سرکه سیب خنثی است، بنابراین می تواند به خنثی کردن اسیدیته موجود در معده شما کمک کند.

دستورالعمل:

1 قاشق غذاخوری عسل با 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک فنجان آب سرد، مخلوط کنید و سپس آن را قبل از خواب بنوشید.2 یا 3 قاشق چایخوری از سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم بریزید و سپس آن را صبح زود به عنوان اولین چیزی که میخورید، مصرف کنید.1 قاشق چایخوری سرکه سیب در 1/2 فنجان آب بریزید و مخلوط کنید و سپس از این محلول به عنوان دهانشویه پس از استفراغ استفاده کنید.

این کار کمک می کند تا نفس خود را تازه تر کنید، زیرا بوی ناخوشایند استفراغ ممکن است حال شما را بدتر کند.یک رژیم متعادل، آرامش، مصرف ویتامین، وعده های غذایی کوچک و مکرر، غذاهای تازه، دمنوش های گیاهی، درمان های سنتی و ورزش، کارهای کلیدی هستند برای فرار از حالات استفراغ و تهوع. استفاده از برخی از این درمان های طبیعی خانگی برای بیماری صبحگاهی به شما کمک می کنند، تا نگرانی خود را در مورد این موضوع در اوایل دوره بارداری خود کاهش دهید.

علائمی همراه با حالت تهوع که باید به پزشک مراجعه کنید

  •  استفراغ بیش از سه بار در روز ( در مورد خانم های باردار صدق نمی کند)
  •  شما نمی توانید هر چیزی جامد یا مایع را پایین نگه دارید.
  •  تهوع شما بیش از 2 روز طول بکشد ( در مورد خانم های باردار صدق نمی کند)
  •  داشتن احساس ضغف شدید و درد شکم ( در مورد خانم های باردار صدق نمی کند)
  •  دمای بالای بدن و عدم داشتن ادرار برای مدت 8 ساعت.

 

علائم حالت تهوع

چه چیزی موجب بیماری صبحگاهی و حالت تهوع بارداری می شود

در واقع هنوز معلوم نیست که چرا یکی از اولین نشانه های بارداری، احساس تهوع یا بیماری است ؛ به احتمال زیاد این حالت تهوع به هورمون های مزاحم، بخصوص بتا hCG است، با اینکه تصور می شود که ناشی از کمبود ویتامین B6 است به رغم، نامش، همه زنان در حقیقت با بیماری صبحگاهی از خواب بیدار نمی شوند برخی ممکن است فقط احساس تهوع داشته باشند ،بدون استفراغ.

آیا بیماری صبحگاهی و حالت تهوع بارداری برای جنین مضر است

این یک نگرانی شایع است که شاید این بیماری برای رشد نوزادان تاثیر خوبی نداشته باشد نگران نباشید، بیماری صبحگاهی، هیچ تاثیری بر روی کودک شما ندارد، تا زمانی که هنوز قادر به خوردن و نوشیدن چیزی هستید، هرچقدر کم. ممکن است که شما فقط بتوانید انواع خاصی از غذاها را بدون احساس تهوع بخورید، که خوب است، با همان حس خوب پیش بروید. در طول دوران بارداری خود، زمان های زیادی را دارید که بتوانید به نوزاد خود مقدار زیادی از مواد مغذی مورد نیازش را فراهم کنید، بنابراین به خوردن و نوشیدن هر چیزی که می توانید، تمرکز کنید و انجام دهید. یکی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز کودک شما، اسید فولیک است که به رشد ستون فقرات و سیستم عصبی نوزاد کمک میکند، بنابراین مصرف روزانه مکمل اسید فولیک، برای نوزادتان مهم است.

بیماری صبحگاهی در واقع یک نشانه خوب بارداری است، به این معنی که سطح هورمون شما به اندازه کافی بالا ست و می توانید حاملگی خود را برای مدت طولانی حفظ کنید و هیچ چیز نگران کننده ای رخ نمی دهد.

 

آیا میدانید تهوع بارداری نشانه هوش بالای جنین است

چه مدت حالت تهوع صبحگاهی طول می کشد

هیچ قاعده ی سخت و سریعی در مورد اینکه چه زمانی می توانیدمنتظر شروع بیماری صبحگاهی باشید، و یا چه زمانی می توانید منتظر توقف آن باشید، وجود ندارد این حالت از فرد به فردی دیگر متفاوت است، اما به طور کلی، از زمانی که شما در هفته ششم بارداری هستید، شروع و می تواند اولین نشانه بارداری برای بسیاری از افراد باشد. مدت زمانی که این نشانه وجود دارد، دوباره میتواند متفاوت باشد، اما از هر 10 نفر، 9 نفرشان در هفته های 14 تا 16 بارداری به طور کامل متوقف می شود. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که، تهوع برای مدتی طولانی یا حتی در کل طول بارداری ادامه پیدا کند، اما این اتفاق بسیار نادر است. اگر احساس می کنید نشانه های شما شدید هستند، با پزشک خود مشورت کنید و احتمالا تحت درمان دارویی قرار می گیرید.

پیشگیری از حالت تهوع در دوران بارداری

 

روش های جلوگیری از حالت تهوع در بارداری

  • هر روز صبح قبل از خروج از رختخواب برای جلوگیری از خالی بودن معده، حتما چیزی بخورید.
  • غذاهایی مانند نان تست خشک شده و کراکرهای نمکی انتخاب خوبی هستند.
  • از علت ها دوری کنید، مانند بوی قوی، که موجب احساس تهوع می شود.
  • هنگامی که می توانید، هوا را تازه تنفس کنید.
  • راه هایی کوتاه و کم مانند قدم زدن در اطراف بلوک ساختمانی خود ممکن است تهوع را متوقف کند.
  • سعی کنید زنجبیل را در وعده های روز خود قرار دهید. برای مثال، شما می توانید چای زنجبیل را با زنجبیل تازه تهیه کنید، با قرار دادان یک تکه پوست کنده شده 2 اینچا از زنجبیل در 1 تا 2 لیوان آب داغ، و پس از 10 تا 20 دقیقه بنوشید. شما همچنین می توانید کپسول های زنجبیلی و آب نبات زنجبیل را در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید و مصرف کنید.
  • از پزشک متخصص در مورد این داروهای جایگزین شده، مشورت بخواهید. طب فشاری، طب سوزنی، آروماتراپی و حتی هیپنوتیزم ممکن است کمک کنند.
  • هر روز مولتی ویتامین مصرف کنید. شما می توانید برندهای تجاری زیادی را در داروخانه ها پیدا کنید و یا میتوانید از پزشک خود بخواهید تا برایتان تجویز کند.

 

منبع : pezshkonlline

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی