خورش ترشی قرمه

دوستان از سالها پیش اسم غذایی بنام خورش ترشی قرمه که یک غذای اردبیلی هست رو شنیده بودم ولی تا حالا درست نکرده بودم شب قبل داشتم برای فردا ناهارفکر و برنامه ریزی میکردم که ناهار چی درست کنم یه لحظه یادم افتاد که خورش ترشی قرمه درست کنم .

بالاخررره دست به کار شدم و این خورش مثل قیمه هستش فقط تفاوتش اینه که بجای لپه لوبیا چشم بلبلی استفاده میشه فکر نمیکردم اینقدر خوشمزه باشه

اینم طرز تهیه:

پیاز هارو خرد میکنیم و با روغن تفتش میدیم. کمی که آبش کشیده و طلایی شد (از روی آن اندازه ی ٣ قاشق غذاخوری برداریم و کنار بگذاریم آخر پخت به خورش اضافه کنیم تا خوشمزه تر بشه)


گوشتهایی رو که خرد کردیم اضافه میکنیم و تفت میدیم. رنگ گوشتها هم که عوض شد زردچوبه و دارچین و فلفل قرمز بهش اضافه میکنم و تفت میدیم کمی آب اضافه میکنیم و زمان میدیم تا گوشتها بپزه.لوبیا چشم بلبلی از قبل خیس شده و چندبار اب عوض شده و جداگانه ابپز شده رو به گوشت پخته اضافه میکنیم. رب گوجه رو هم در مقداری روغن کمی تفت میدیم و به غذا اضافه میکنیم. و زعفرون دم کرده بهش اضافه میکنیم وبا حرارت کم اجازه میدیم تا جا بیفته و تا زمان پخت ده دقیقه اخر پیاز داغی که کنار گذاشتیم و آبغوره را همراه نمک به خورش اضافه میکنیم و بعد کمی قل ریز بخوره و حسابی جا بیفته و با برنج سرو میکنیم .
. ✅نکته١: میتونین الو بخارا به خورش اضافه کنید من که فراموش کردم و نریختم .
. ✅نکته٢: واسه خوشرنگ شدن خورشت رب جداگانه رو سرخ میکنیم و به خورش اضافه میکنم . .
✅نکته٣: این خورش ترشی قرمه نباید زیاد ابکی باشد❤.

منبع : گوتاگو

همچنین بخوانید : طرز تهیه 3 نوع کیک

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی