از بعد از کاشت مو بدانید

موارد بعد از کاشت مو

  • از کمپرس یخ بعد از کاشت مو استفاده نمایید هر یک ساعت 15 الی 20 دقیقه در محل کاشت مو گذاشته شود
  • در هنگام خوابیدن در چند شب اول دو بالشت نرم طوری قرار دهید که به حالت نیمه خوابیده باشید.
  • در چند روز اول بعد از عمل کاشت مو کار های سنگین و ورزش های سخت انجام ندهید و از خم شدن زیاد در حالت ایستاده پرهیز نمائید.
  • تا یک هفته بعد از عمل از خوردن داروهایی مانند آسپرین ، بروفن ، ناپروکسین و سایر مسکن ها اجتناب کنید
  • یک روز بعد از پیوند باید پانسمان در مرکز کاشت مو برداشته شود و بعد از آن روزانه با شامپو بچه بصورت ملایم شستشو داده شود بطور کلی 2 هفته بعد از کاشت مو همه چیز به روال عادی بر می گردد و حداقل تا یک ماه پس از عمل از کوتاه یا رنگ کردن مو خودداری شود.

Image result for Hair transplantation


 

 تراکاشت مو یا کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می شود که در آن ریشه های مو، تک تک از ناحیه اهدا کننده به ناحیه در حال ریزش و یا خالی از مو برده می شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش مو ی مردانه استفاده می شود و طی آن ریشه هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می شوند. بعلاوه از این روش برای بازسازی ریزش مو ابرو، مژه، محاسن، موهای سینه و ناحیه تناسلی و پوشاندن محل زخمهای ناشی از تصادف و یا جراحی مانند کشیدن پوست و کاشت موهای قبلی استفاده می شود. کاشت مو با پیوند پوست متفاوت است در عین حال باید دانست که بهترین روش کاشت مو چیست و عوارض کاشت مو را شناسایی کرد . 
در هر پیاز مو 1 تا 4 رشته مو رشد می کند. امروزه در پیشرفته ترین روشهای کاشت مو، پیاز مو را دست نخورده انتقال می دهند. نتیجه این کار ظاهر طبیعی تر موهای کاشته شده است. این روش کاشت Follicular Unit Transplantation و یا بصورت کوتاه شده FUT نامیده می شود. موهای اهدایی به دو روش کاملاً متفاوت جمع آوری می شوند.این کار فوق العاده تخصصی بوده و فقط متخصصین پوست و مو مجاز به انجام آن می باشند. ویکیپدیا

  • استحمام بعد از کاشت مو

    سعی کنید روز اول استراحت کنید و به آرامی بخوابید ، بی حسی های موضعی که در سر شما ایجاد میشود ممکن است کمی شمارا گیج و بیحال کند ، با کمی استراحت میتوانید به کارهای روزمره خود بازگردید و امور را به خوبی انجام دهید .
    بعد از آن نیاز دارید تا استحمام کنید . در صورت امکان روز جراحی دوش بگیرید تا نیاز نباشد که در روز اول به حمام بروید .
    شستن موهایی که تازه کاشته شده کمی دشوار است و نیاز به مراقبت ویژه ای دارد .
    برای شستشو از شامپوی بچه استفاده کنید ، شامپو را به یک اسفنج یا یک تکه ابر نرم آغشته کنید و کف زیادی درست کنید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان به موهای کاشته شده دست نزنید و یا آن را ماساژ ندهید.

۰
roham web
۲۷ دی ۱۱:۳۶
سلام
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی