آموزش پخت مربای زرد آلو خانگی

مربای زردآلو یک مربای خوش عطر و طعم است که طرز تهیه ی آسانی هم دارد. صرف این مربا برای صبحانه بسیار دلچست خواهد بود. در این بخش طرز تهیه مربای زردآلو را برای شما آموزش داده است. با ما همراه شوید تا آن را فراگیرید

خواص زردآلو :

*. پوست هایی که خیلی خشک هستند چند برگه خشک زردآلو را در روغن زیتون خیس نموده سپس کوبیده بصورت ماسک روی پوست صورت بگذارید.برای ترک دست و پا از ترکیب برگه زردآلو که در روغن بادام زمینی خیسانده استفاده شود.برای رفع چروک صورت آب زردآلوی تازه را با کمی شیر و عسل مخلوط نموده ابتدا پوست را با صابون گیاهی شسته سپس با این محلول ماساژ دهید.ماسک زردآلو لطیف کننده پوست صورت و گردن می باشد.

امیدواریم با تهیه این مربای زردآلوی خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

دستور شماره یک برای پخت مربا زردآلو

http://em-esf.ir/wp-content/uploads/2016/12/مربای-زردآلو.png

 

مواد لازم برای مربا زردآلو :

 زردآلوی سفت  ۱ کیلو
 شکر  ۹۰۰ گرم
گلاب نصف استکان
 زعفران آب گرفته غلیظ  یک قاشق غذاخوری
آبلیمو (جوهر لیمو) یک قاشق سوپخوری (کمی)

۰ نظر ۰

آموزش “حذف اکانت تلگرام” (DELETE ACCOUNT TELEGRAM)

آموزش حذف اکانت تلگرام


تلگرام از جمله پیام رسان های می باشد که شاید علاوه بر اینکه باید گفت طرفداران زیادی دارد بسیاری از افراد وابسته اند ! حداقل می توان میزان صداقت این حرف را از کشور خودمان بررسی کنیم که قطعا این را متوجه خواهیم شد که استدلال مناسبی داشته ایم.

 

اما به هر حال گرچه تلگرام بسیاری را به خود جذب کرده است اما بنابر بسیاری از دلایل برخی می خواهند که اکانت تلگرام خود را حذف کنند که این امر باعث این می شود تمام اطلاعات و چت های شما از دم پاک شده و هیچ سابقه ای از اکانت تان باقی نماند

حذف اکانت تلگرام

۱ نظر ۰

"سلامت کبد" با خوردن همزمان این مواد به "خطر" می‌افتد

یکی از دلایل مهم ابتلا به برخی بیماری‌های گوارشی و ناراحتی‌های کبدی، خوردن همزمان برخی از مواد غذایی است که هیچ سازگاری با هم ندارند و مصرف همزمان آنها با هم، ضمن ایجاد فساد در معده در نهایت باعث تولید "خون ناصالح" و درگیر کردن اندام‌های رئیسه از جمله "کبد" است.

"سلامت کبد" شما با خوردن همزمان این مواد غذایی به "خطر" می‌افتند!

در ادامه به اهم موارد و غذاهایی که خوردن آنها با هم، مضر و باعث تهدید سلامت می‌شود، اشاره شده است:

 

 

۰ نظر ۰

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی

 تمایل به پخت غذاهای سنتی همچون واویشکا گیلانی، میرزا قاسمی شمال، قلیه ماهی جنوبی و … داشته باشید، قطعا از پخت و سرو کشک بادمجان سمنان نیز لذت خواهید برد. کشک بادمجان یکی از دسته غذاهای پر کالری، سنتی و بسیار خوشمزه است که طرز تهیه بسیار ساده ای داشته و به راحتی در منزل تهیه خواهد شد؛ اما امروز آمده ایم با یک دستور پخت کشک بادمجان مجلسی و بسیار خوشمزه، همراه با آریسته باشید

آموزش تهیه کشک بادمجان مجلسی و خوشمزه

 

۰ نظر ۰

درمان فوری تبخال های دردناک

درمان تبخال:

آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی برای تحریک بازسازی سلولی در مناطقی که تحت تاثیر زخم تبخال هستند، ایده آل است. مصرف گوجه فرنگی سرعت رشد میکروارگانیسم ها را کاهش می دهد. کمی از رنده شده گوجه فرنگی را برای ۳۰ دقیقه روی تبخال قرار دهید و این کار را روزی دو بار تکرار کنید.

زخم های سرد ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس بیشتر به صورت تاول روی لب ها و لبه های بیرونی دهان خود را نشان می دهند.

درمان فوری تبخال های دردناک

۰ نظر ۰

بهترین مکان ها و جاذبه های گردشگری کشور قطر + تصاویر

معرفی جاذبه های گردشگری کشور زیبای قطر

زبان رسمی کشور قطر

زبان رسمی این کشور عربی است از انگلیسی معمولاً به عنوان زبان دوم استفاده می شود. دین رسمی آن اسلام، واحد پول آن ریال و مساحت آن 493، 11 کیلومتر مربع است. قطر دارای ذخایر گستردهٔ نفتی و گازی است. مجله فوربس قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست.

جغرافیای قطر

 

بررسی جغرافیای کشور قطر

شبه جزیره قطر از شمال شرق عربستان به داخل خلیج فارس گسترده شده است.خاک این کشور، مسطح بوده، و از یک صحرای خشک تشکیل شده است. شهرهای قطر عبارت اند از وکره، خور، دخان، زباره، شمال، مسیعید، رأس لفان.قطر شبیه جزیره ی کم ارتفاع و لم یزرعی واقع در خلیج فارس است .

شهر جدیدی به نام لوسیل و شهرکی جزیره ای به نام مروارید قطر نیز در این کشور در دست ساخت است. قطر در تابستان داغ ولی در زمستان معتدل تر است . میانگین بارندگی بین 50 تا 75 میلی متر است. دیدنی های قطر دیدنی های قطر شهرهای مهم:الریانی, الواکره, ام سعید مساحت:11,437کیلومتر مربع خط ساحلی:563کیلومتر مختصات جغرافیایی:25 درجه و 30 دقیقه شمالی و51 درجه و 15 دقیقه شرقی.

۰ نظر ۰

ساده ترین و بهترین دستور پخت “آش دوغ شیرازی” با طعم عالی

مواد لازم برای آش دوغ شیرازی

  • گوشت چرخ کرده:نیم کیلو
  • برنج:دو لیوان
  • لپه:یک لیوان
  • شوید و نعنا خشک:به مقدار کافی
  • دوغ:به مقدار کافی
  • پیاز
  • نمک و زردچوبه و روغن:به مقدار کم

آش دوغ شیرازی

۰ نظر ۰

این موزها با پوست هم قابل خوردن هستند! + تصاویر

موزهای عجیبی که با پوست خورده می شوند!

در باور عموم پوست ضخیم میوه ها به علت تلخی، گس بودن و... قابل خوردن نیست اما همیشه هم اینطور نیست چرا که کشاورزان ژاپنی با تولید نوعی موز که پوست خوراکی دارد، کندن پوست این میوه را به انتخاب خودتان واگذار کرده اند. البته پوست موزهای مونگی خوشمزه نیست، فقط نازک تر است و تلخی کمتری دارد که آن را 100 % خوراکی می کند.

دانشمندان برای ایجاد این موزهای باورنکردنی از یک روش نوآورانه استفاده کرده اند که شامل بازسازی شرایط 20 هزار سال پیش، یعنی پایان عصر یخبندان می شود که گیاهان از سرمای سخت و شدید زمستانی بیرون آمدند و رشد خود را از سر گرفتند. آن ها نهال موز را تا -60 درجه سانتیگراد منجمد می کنند و وقتی شروع به آب شدن کرد، دوباره آن ها را می کارند. ظاهرا این کار بخش باستانی DNA آن ها را فعال کرده که نه تنها اجازه می دهد گیاه در آب و هوای سرد ژاپن رشد کند بلکه به رشد آن سرعت می دهد. انواع موزهای گرمسیری باید دو سال رشد کنند تا آنقدر بزرگ شوند که که مصرف شوند، اما این موز ها فقط به چهار ماه نیاز دارند.موز

موز

موز 

۰ نظر ۰

تخمه هندوانه چقدر خواص داشته و ما نمیدانستیم!

خواص تخمه های هندوانه و فواید فوق العاده آن برای سلامت و زیبایی

این ها تخمه هایی هستند که در میوه هندوانه یافت می شوند. کالری کم و مواد مغذی بالا دارند و سمی نیستند و مزایای زیادی ارائه می دهند. بعضی از آنها شامل تقویت سلامت قلب و ایمنی بدن و کنترل قند خون می باشد ؛ دانه ها غنی از مواد مغذی مانند پتاسیم، مس، سلنیوم و روی - هستند که ممکن است در رژیم غذایی شما کم نباشد.خواص تخمه هندوانه

خواص تخمه هندوانه

شما می توانید خود تخمه های هندوانه ،یا پودر شده آنها را مصرف کنید آنچه باعث می شود که دانه ها حتی بیشتر از پروتئین مفید باشند محتوای ویتامین B است. تخمه های هندوانه می توانند برای میان وعده ها مفید و ارزان قیمت باشند که می توانید در بین وعده های غذایی خود استفاده کنید.

خواص باورنکردنی تخمه هندوانه

نه تنها تخمه ها، بلکه حتی روغن تخمه هندوانه نیز پر از مزایا است ؛ روغن تخمه هندوانه پس از خشک کردن دانه های خرد شده استخراج می شود. روغن تخمه هندوانه در آفریقای غربی محبوبیت فراوانی دارد و برای پوست و موی شما به طور معجزه آسایی کار می کند. خواص مرطوب کنندگی عالی و بافتی ظریف دارد، به همین دلیل است که اغلب در روغن بچه ها استفاده می شود و غنی از مواد معدنی، ویتامین ها و سایر اسید های چرب ضروری است.

یکی از مواد مهم آن، اسید لینولئیک است که برای پوست مفید می باشد و حتی از بیماری قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند.

بعضی ها هندوانه بدون تخمه را ترجیح می دهند - میوه ای که پرورش داده می شود تا هیچ تخمه ای نداشته باشد و از آنجا که مصرف میوه بدون دانه آسان تر و راحت است، دارای ارزش تجاری بیشتری می باشد اما از نظر سلامتی، هندوانه تخم دار مفید است و تخمه های هندوانه خواص و فوایدی دارند که در این بخش از سلامت تغذیه نمناک خواهیم گفت.

 خواص تخمه هندوانه

۰ نظر ۰

طرز تهیه قیمه نثار

طرز تهیه قیمه نثار :

قیمه نثار از مجموعه دستورغذایی های محلی است که طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده‌ایم.

 

 

طرز تهیه قیمه نثار 

 

به گزارش آشپزباشی، قیمه نثار یا قیمه نساء از غذاهای سنتی و تشریفاتی شهر قزوین است و معمولا این غذای بسیار خوشمزه و پر از عطر و طعم را در مهمانی های خود سرو می کنند. این غذا پیشنهاد خوبی برای مهمانی های افطار شماست. علاوه بر رنگ و جلوه زیبایی که دارد، انرژی بخش نیز می باشد. این غذا ادویه مخصوص به خود هم دارد که فقط در شهر قزوین یافت می شود.

۰ نظر ۰